TikTok – Top Five Common Prejudices About TikTok

TikTok – Top Five Common Prejudices About TikTok

TikTok - Top Five Common Prejudices About TikTok
TikTok – Top Five Common Prejudices About TikTok



Hello friends, today I am going to talk to you about the TikTok. It will be useful for you. TikTok is a viral app of the present time. Which has won the hearts of the people in a very short time. And today’s discussion about that TikTok. What’s a TikTok? Why is TikTok so viral? TikTok will actually discuss some local products and some of TikTok’s ugliness. Let’s get started.

What is a TikTok?


TikTok is an entertainment app that allows people around the world to be entertained by these apps. And the name of the first TikTok app was Musically. And now the name has been changed to TikTok. And this app basically uploads 0.15-1.00 minutes of video. People upload their own videos to entertain themselves. And through that, many people have thought that Tiktak is his soul. And that is what we all know as TikTok.


Why is TikTok so famous?



TikTok is an app that allows people to entertain themselves and their minds for a short period of time, and there they can make and publish a good video of themselves in a short period of time. And that’s probably why TikTok has become so popular.

Usually we think this app has become so popular because there is no other app like entertainment.


And usually the reason we make TikTok so popular is that we find one. The reason is that if we can come up with an idea for ourselves, we will be able to understand that the ticket is that we express our talent through any song or music in a short period of time, and then upload it without any copyright. And if our content is of good quality, then we can go viral overnight. From all these opportunities we have made TikTok viral in so little time today.



TikTok is actually a native?



TikTok was founded in 2012 by Zhang Yiming, a Beijing-based internet technology company, owned by BitDance, a Chinese video sharing social networking service. It is used to create short dance, lip-sync, comedy and talent videos. ByteDance first launched Doyen for the Chinese market in September 2016.

And because that app has been handed over to the world, today that app goes viral very quickly in a short time.

Take us to the ticket


We stand for freedom of expression and we want everyone to be able to express their views. But social media giants from Tiktok to Facebook claim to recover personal data in exchange for using their platform. Often this data collection is final. Do you need access to your device ID number to provide TikTok service?


Tiktok is owned by a Chinese company, which has made it clear that it will deepen its cooperation with the Chinese Communist Party, making this additional data collection even more important. The Chinese government has a history of powerful armed and Chinese technology companies sharing their data and then using it to intimidate, threaten, censor or engage in human rights abuses.




For these reasons, Tiktok is an extremely dangerous social media platform in terms of our opinions, security and privacy. The potential to collect data from millions of adults, adolescents and children poses a serious risk to privacy. We believe that TikTok should be viewed with extreme caution and if it expresses your concern, your deletion of TikTok and related data should be seriously considered.


Top Five Common Prejudices About TikTok



Considering all aspects of TikTok apps we see a few Prejudices. And through that Prejudices, the people of the world are stepping on the path of further destruction.And that Prejudices is being dispelled:



1: Prejudices About TikTok: 



Many of us understand our own privacy but no one thought about how safe our privacy is using these TikTok apps.


It is said that our data is collected through TikTok apps. And all the information is added. The latter may be the cause of our defeat. So be careful everyone.



2: Prejudices About TikTok: 




Many of us make many kinds of videos in the hope of entertainment. But once you think about how mature your goal is now. Your goal is actually being ruined by these TikTok apps. You can’t think of your future life in anyone’s hands. So be careful.



3: Prejudices About TikTok: 



We all boys and girls make videos together in this TikTok app. You don’t know how much our society is being ruined by that. Because through these apps, our young society and young women are becoming beggars of bad clothes and comfort. Have you ever thought of that? What else can happen without all these Prejudices?



4. Prejudices About TikTok: 


Singing face to face with other people’s songs. And in the eyes of our Islam it is absolutely forbidden. Because the songs that have musical instruments in them are haraam. Bhootlami dancing. The youth is ruined. Criticism of Eve-Teasing. Excluding reading and listening. Fear of becoming unemployed.



5. Prejudices About TikTok: 


Turning around without caring about anyone. Waste of time in chatting. And to return without understanding the value of life.


Lastly: There are many more Prejudices that go beyond saying Gula. However, I have highlighted these three points so that we can be careful from now on by aiming at our society and prejudice. It will benefit us. In this way, we can keep the country and the nation safe from the path of destruction with this TikTok virus. Thanks



Bangla traslete:



হ্যালো বন্ধুরা আজ আমি আপনাদের কে টিকটক সম্পর্ক এ কথা বলতে যাচ্ছি, কিছুক্ষন আপনি কষ্ট করে পড়ে নিন।  আপনার কাজে লাগবে।  টিকটক হচ্ছে বর্তমান সময়ের একটা ভাইরাল এপ্স। যা খুবই কম সময়ে জনগনের মন জয় করে নিয়েছে।  আর সেই টিকটক নিয়ে আজকের আলোচনা। টিকটক কি? টিকটক কেন এত ভাইরাল হল? টিকটক আসলে কোন দেশি প্রডাক্টস আর টিকটক এর কিছু কুতসংসার নিয়ে আলোচনা করব। চলুন শুরু করা যাক।

টিকটক কি?


টিকটক হচ্ছে একটা বিনোদন এপস, যা দ্বারা বিশ্বের মানুষ এই এপস এর মাধ্যমে বিনোদন পেয়ে থাকে। আর প্রথম টিকটক এপস এর নাম ছিল মিউজিক্যালি নামে। আর এখন নাম পরিবর্তন করে রাখা হয়েছে টিকটক। এবং এই এপস টি মুলত ০.১৫-১.০০ মিনিটের ভিডিও আপলোড করা হয়ে থাকে। নিজে বিনোদন পাওয়ার জন্য নিজের ভিডিও আপলোড করে মানুষ।  আর সেটার মাধ্যমে অনেক মানুষ টিকটক তার প্রান বলে মনে করে নিয়েছে। আর সেটাই আমরা সবাই চিনি টিকটক নামে।


টিকটক কেন এত ফেমাস হল?


টিকটক এমন একটি এপস যা কিনা মানুষ সেখানে নিজের এবং মনের আনন্দে অল্প সময়ের মাধ্যমে বিনোদন পেয়ে থাকে,আর সেখানে সে অল্প সময়ে নিজের ভালো একটা ভিডিও বানিয়ে পুবলিশ করতে পারে। আর সেই জন্য হয়ত টিকটক এত পপুলার বা ফেমাস হয়েছে। 


সাধারত আমরা মনে করে থাকি এই এপস এর মত অন্য কোন বিনোদন এর মত কোন এপস না থাকায় এত পপুলার হয়েছে টিকটক।


আর সাধারনত টিকটক আমরা এত পপুলার করার কারন আমরা একটা খুজে পাই।  সেই কারন টি আমরা যদি নিজের প্রতি একটা ধারনা করে নিতে পারি, তাহলে বুজতে সক্ষম হই,এই জন্য যে টিকটকে আমরা অল্প সময়ের ভিতরে যে কোন গান বা মিউজিক এর মাধ্যমে আমাদের প্রতিভা প্রকাশ করে থাকি, আবার সেটা আপলোড করে থাকি কোন কপিরাইট ছাড়া।  আর আমাদের যদি কন্টেন ভালো মানের হয়ে থাকে, সেক্ষেত্রে আমরা রাতারাতি ভাইরাল হয়ে যেতে পারি।  এই সব সুযোগ সুবিধা থেকে আমরা টিকটক কে আজ এত কম সময় ভাইরাল করেছি।



টিকটক আসলে কোন দেশি? 


টিকটক একটি চীনা ভিডিও শেয়ারিং সোশ্যাল নেটওয়ার্কিং সার্ভিস বাইটড্যান্সের মালিকানাধীন, একটি বেইজিং ভিত্তিক ইন্টারনেট প্রযুক্তি সংস্থা ঝাং ইয়িমিং দ্বারা 2012 সালে প্রতিষ্ঠিত হয়েছিল।  এটি সংক্ষিপ্ত নাচ, লিপ-সিঙ্ক, কৌতুক এবং প্রতিভা ভিডিও তৈরি করতে ব্যবহৃত হয়।  বাইটড্যান্স সর্বপ্রথম 2016 সালের সেপ্টেম্বরে চীনা বাজারের জন্য ডয়ইনকে চালু করেছিল।


আর সেই এপসটি বিশ্বের দরবারে তুলে দেওয়ার কারনে আজ সেই এপস টি কম সময়ে অতি দ্রুত ভাইরাল হয়।


টিকটক এর কিছু কুসংস্কার 



টিকটক এপস সব দিক বিবেচনা করে আমরা কয়েকটি কুসংস্কার দেখতে পাই।  আর সেই কুসংস্কার এর মাধ্যমে বিশ্বের মানুষ অধিকতর ধংসের পথে পা দিচ্ছে।


আর সেই কুসংস্কার গুলা হচ্ছে:


1 : আমরা অনেকে নিজের প্রাইভেসি বুঝি কিন্তু এই টিকটক এপস ব্যাবহারে আমাদের প্রাইভেসি কতটুকু নিরাপদ তা তো আমরা কেউ ভাবিনি।

বলা হয় যে টিকটক এপস এর মাধ্যমে আমাদের ডাটা কালেক্ট করা হয়। আর সকল ইনফরমেশন গুলা যুক্ত করা হয়ে থাকে। পরবর্তীতে হতে পারে আমাদের সর্বনাশ এর কারন হতে পারে। তাই সাবধান সবাইকে।

2 : আমরা অনেকে বিনোদনের আশায় অনেক ধরনের ভিডিও করে থাকি। কিন্তু একবার কি ভেবেছিলে আপনার লক্ষ্য এখন কতটুকু পাকাপুক্ত হচ্ছে। আপনার লক্ষ্য আসলেই এই টিকটক এপস এর মাধ্যমে নষ্ট করে দেওয়া হচ্ছে।  আপনি চিন্তাই করতে পারেন না আপনার ভবিষ্যৎ জীবন কার হাতে।  তাই এটাও সাবধান।



3: আমরা সকলেই ছেলে মেয়ে সবাই মিলে ভিডিও বানাই এই টিকটক এপসে। তাতে আমাদের সমাজ কতোটুকু নষ্ট হচ্ছে তা তো আপনি জানেন না। কারন এই এপস এর মাধ্যমে আমাদের যুব সমাজ এবং যবুতীরা খারাপ খারাপ পোশাক আর আরাম আয়শের ভিখারি হয়ে যাচ্ছে।  তা কি একবার ও আপনি ভেবেছেন।  এই সব কুসংস্কার ছাড়া আর কি হতে পারে বলেন?


4.অন্যের গানের সাথে মুখ মিলিয়ে গান গাওয়া। 

আর আমাদের ইসলামের  দৃষ্টিতে একদম হারাম।  কারণ যে গানের মাঝে বাদ্র্য যন্ত্র আছে সেগুলো তো এমনিতেই হারাম।ভুতলামী নাচ দেওয়া। যুবসমাজ নষ্ট হয়া। ইভটিজিং এর সমালোচনা। পড়া শুনা বাদ  দিয়ে টিকটিক  ব্যাস্ত হওয়া। বেকার হওয়ার আশংকা। .

5.কাউকে পরোয়া না করে দুমদাম চলা ফেরা করা। আড্ডা বাজিতে সময় নষ্ট করে ফেলা। আর হল  জীবনের  মান না বুঝে চলা ফেরা করা।


আরো অনেক কুসংস্কার আছে যে গুলা বলার বাহিরে। তবে এই তিনটি পয়েন্ট তুলে ধরলাম যাতে একটু হলে আমাদের সমাজ আর কুসংস্কার এর দিকে লক্ষ্য রেখে আমরা এখন থেকে সাবধান হয়ে যাই। তাতে আমাদেরই উপকার হবে। তাতে এই টিকটক নামের ভাইরাস দিয়ে দেশ ও জাতি কে ধংসের পথ থেকে হেফাযতে রাখতে পারি। ধন্যবাদ 


Searches related to TikTok


TikTok,Prejudices About TikTok,tiktok,tik tok,viral tiktok,viral tik tok,charli d’amelio,charli damelio,addisonrae,addison rae,compilation,tiktok compilation,tik tok compilation,viral tiktok compilation,logan paul,jake paul,riyaz aly,baby ariel,spencer knight,gil croes,tik tok dances,tik tok song,tiktoktunes,tik tok memes,tiktok addison,tiktok avani,tik tok videos,tik tok funny,damelio tiktok,charli d’amelio tiktok,charli d’amelio tik tok,tiktoks,tiktok 2020,musical.ly,funny tik tok videos,tik tok 2020,ironic tik tok,tiktok download,tiktok login,tiktok video,tiktok apk,tiktok videos,tiktok ban,tiktok songs,tiktok logo,who owns tiktok,tik tok video,tiktok stereotypes list,tiktok app,bad things about tiktok,tiktok videos,why is tiktok so popular,why is tiktok bad,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*